BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT

"Inilah Sumpah Sepenuh Rela Darah Dan Nyawa........."

Sabtu, 19 Disember 2009

Yeliammah menumpang di estet:UMNO Cahaya Putera akan bantu


Puan Yelliammah, bekas pekerja Ladang Yong Peng yang telah bersara dan tidak berapa sihat kini masih menumpang di Ladang tersebut. Sehingga kini beliau tidak mempunyai pendapatan dan kebajikan makan minum beliau disara oleh penduduk setempat.
UMNO cawangan Cahaya Putera amat prihatin dengan nasib Pn.yeliammah ini dan dalam masa sama meminta pihak Pengurusan Ladang agar tidak meminta beliau keluar daripada tinggal di perumahan Ladang sekurang-kurangnya buat sementara waktu.

Sebelum ini UMNO Cawangan Cahaya Putera ada memberi sedikit bantuan namun baru-baru ini saya telah menemui beliau. Amat terharu apabila Pn.Yeliammah merayu agar beliau diberi pekerjaan. Namun, pihak UMNO cawangan tidak mampu untuk memenuhi permintaan beliau,tetapi dalam masa sama pihak UMNO cawangan akan berusaha memastikan Pn.Yeliammah akan dipohonkan bantuan sarahidup daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat.

UMNO cawangan Cahaya Putera tidak pernah memilih kulit dalam usaha membantu rakyat miskin. Sebelum ini juga kita telah membantu dua orang keluarga kaum india mendapat bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat iaitu Puan Vijaya dan Puan Wasantha.
Kali ini kita akan bawa Pn.Yeliammah dan beberapa warga emas ke JKM pula.

Kita berharap pihak JKM dapat membantu dan menyegerakan bantuan kepada Pn.Yeliammah dan warga tua dari kawasan Ladang.
Semasa sihatnya pekerja-pekerja Ladang ini telah mencurah bakti menitiskan keringat membantu sama membangunkan negara, disamping memberikan kemenangan besar BN dalam setiap kali pilhanraya.
Sudah sampai masanya disaat mereka tua dan lemah,mereka pula di bela oleh kerajaan.

Kerajaan BN : Terus Subsidi pada rakyat. Kerajaan PR P.Pinang: Mansuh Subsidi air !!!

Kerajaan Barisan Nasional terus membuktikan bahawa kepentingan rakyat terus diberi keutamaan dengan meneruskan subsidi RM20 bayaran elektrik kepada rakyat seluruh negara. Satu jumlah subsidi yang besar mampu diberikan terus demi kesejahteraan rakyat terutama golongan miskin. Begitulah prihatinnya kerajaan Barisan Nasional yang dipilh oleh rakyat.

Lain pula halnya dengan kerajaan Pakatan rakyar (PR) yang dipimpin oleh DAP di Pulau Pinang. Alangkah malangnya rakyat Pulau Pinang yang telah silap memberikan kepercayaan kepada parti pembangkang yang terdiri daripada DAP,PKR dan PAS untuk mentadbir negeri pulau Mutiara itu. Rakyat Pulau Pinang telah ditipu oleh kerajaan DAP dengan omongan dan janji kosong. Bayangkan kalau sekadar mentadbir sebuah negeri kecil yang agak kaya dengan sektor perindustrian itu tetapi belum berapa hari mentadbir sudah tidak lagi berkemampuan untuk membela rakyat. Janji untuk memberikan rebet air kepada gulungan miskin hanya mampu bertahan seketika.

Inilah contoh yang seharusnya menjadi tauladan kepada rakyat Pulau Pinang khasnya dan rakyat Malaysia Ammya agar jangan sesekali salah membuat pilihan dalam menentukan parti yang benar-benar layak untuk mentadbir negeri dan negara.

Ternyata, Pakatan Rakyat bukan pilihan yang tepat untuk dipilih mentadbir negeri apatah lagi mentadbir negara. Bak kata pepatah, parti yang terdiri daripada PKR,DAP dan PAS ini hanya pandai "CAKAP TAK SERUPA BIKIN".

Baru setahun jagung dah nak bangkrap dah negeri Pulau Mutiara dikerjakan oleh pimpinan DAP ni.
Malang sekali rakyat Pulau Pinang mendapat kerajaan negeri yang tidak berkeupayaan, tidak berkemampuan dan sudah pasti tidak mempunyai kebijaksanaan mentadbir. Akhirnya rakyat menjadi mangsa.

AYUH rakyat Pulau Pinang !! Kita tukar Kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan DAP negeri Pulau Mutiara ini kepada pimpinan kerajaan yang berkeupayaan dan bijaksana dalam pilihanraya akan datang.
Kita TUKAR !!!
AYUH KITA PILIH BARISAN NASIONAL...!!!

Khamis, 17 Disember 2009

Subsidi SUBUR: Pekerja Estet-Ladang jangan sampai ditinggalkan




UMNO Cahaya Putera berharap agar program Subsidi Beras Untuk Rakyat yang akan diperkenalkan tidak melupakan gulungan rakyat yang bekerja di ladang dan estet.

Ini kerana pekerja Ladang/Estet merupakan gulungan rakyat miskin yang wajar menerima tempias kemakmuran negara. Mereka yang selama ini mengeluarkan keringat untuk memastikan pengeluaran komoditi utama negara seperti Kelapa sawit dan getah wajar menerima sekurang-kurangnya tempias kemakmuran negara.

Harus diingat,pekerja Ladang dan Estet diseluruh negara berpendapatan amat rendah. Jangan sekali-kali ada pihak yang cuba mengelirukan fakta bahawa selama ini pekerja Ladang telah terkeluar daripada paras kemiskinan. Sesungguhnya pekerja ladang hari ini berpendapatan dibawah paras kemiskinan.

Pendapatan mereka adalah sekitar RM400-RM500 sebulan !!!

Gaji pokok mereka sebulan adalah RM350.00 dicampur dengan bonus harga yang tidak menentu dan elaun kehadiran, pendapatan bersih pekerja Ladang Tidak lebih RM500.
ADAKAH RM500 ITU BUKAN DIBAWAH PARAS KEMISKINAN ?

Rata-rata pekerja Ladang dan Estet terpaksa bekerja suami isteri untuk memastikan mereka mampu menyekolahkan anak-anak mereka. Mereka juga terpaksa mengharapkan agar dapat kerja lebihmaasa (overtime) untuk menjalani kehidupan yang agak sempurna agar mereka tidak ketinggalan memberikan pendidikan kepada anak-anak.
Dengan bekerja membanting tulang suami isteri dapatlah mereka hidup agak sempurna sedikit.

Kita seharusnya berbangga dengan kegigihn pekerja-pekerj ladng ini. Walaupun mereka hidup tertekan membanting tulang mengerah keringat hinggaa ke petang tetapi mereka semua tidak pernh lupa dan insaf untuk terus menyokong keraajaan Barisan Nasional.
Contohnya pekerja di Ladang Yong Peng, keputusan pilihanraya-pilihanraya yang lalu membuktikan 90 peratus pengundi di daerah mengundi (Peti Undi) kawasan Ldang Yong Peng memberikan undi kepada Barisan Nasional.

Selama ini mereka seakan tidak memperolehi sebarang "tempias" setiap kali belanjaawan negara diumumkan.

Untuk kali ini, harapan kita. Subsidi Beras Untuk Rakyat (SUBUR) yang diilhamkan kerajaan untuk membantu rakyat miskin akan dapat dirasai oleh pekerja-pekerja ladang dn estet diseluruh negara.
UMNO Cahaya Putera amat bersimpati dengan pekerja-ladang dan estet. Besarlah harapan kita agar YB.Datuk Noh Omar,Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani memberi perhatian atas perkara ini.

RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN....

SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH

UMNO Cawangan Cahaya Putera mengucapkan selamat menyambut MAAL HIJRAH 1431 kepada seluruh umat islam.
Bersempena menjelang detik tahun baru hijrah ini adalah diharapkan seluruh umat islam akan meningkatkan kekuatan ukhwah dan perpaduan utuh bagi menentukan dunia islam terus kuat dan dilihat sebagai komuniti terbaik.
Bagi kita di malaysia ini, seharusnya kita semua sedar dan insaf bahawa kita amat memerlukan keinsafan semua terutama orang melayu untuk bersatu padu bagi memastikan umat melayu dan islam tidak berani disentuh dan digugat mahupun diperlekeh oleh mana-mana pihak terutama daripada orang bukan islam.
SALAM MAAL HIJRAH..

Selasa, 15 Disember 2009

JANGAN LUPA DARATAN DAN FAKTA: Bumi ini milik MELAYU


Al Kisah hakikat kuasa,ketuanan dan penghormatan terhadap MELAYU dan ISLAM dewasa ini sering dicabar, di herdik dan cuba di "NYAH" kan dari bumi Malaysia. Semakin hari semakin Berani dan rakus segelintir keparat Cina dan Keling yang menunjukkan kebiadapan keterlaluan terhadap MELAYU. Tiada tindakan, Tiada tindak balas ekstrims dari orang MELAYU terhadap keceluparan dan kebangsatan paria-paria kaudu suku keling dan cina ini.
Mengapakah mereka-mereka ini semakin hari semakin lantang,biadap dan kurang ajar ?

Tidak lain tidak bukan kerana mereka=mereka ini telah diberi "lesen" oleh segelintir pengkhianat bangsa MELAYU seperti ANWAR IBRAHIM. Ditambah pula dengan ke"BISUAN" dan sikap pak turut sang LEBAI Durjana yang selama ini mendakwa juara memperjuangkan ISLAM seperti Nik Aziz dan Hadi Awang.

Kuasa seolah-olah sedang melambai Sang LEBAI-LEBAI malang ini hingga mereka tidak lagi berpijak dibumi nyata bahawa ISLAM yang konon diperjuangkan Pak Janggut selama ini sedang disiat-siat,dipijak-pijak oleh "sahabat" politik yang berada disebelah bahu kiri dan kanan.

Kalau seketika dulu Raja sudah tidak dihormati diPerak. Kebiadapan yang menjurus sikap penderhakaan NIZAR JAMALUDIN terhadap Sultan dipertontonkan. Kebiadapan dan keceluparan Karpal Singh yang tak mampu berdiri dan berjalan sendiri terhadap Raja kita lihat. Pelbagai prasangka dan tuduhan sang Paria sivarasa dan kelompok keling kaudu tak sedar diri terhadap UMNO dan Melayu kita dengar. Hari ini kita di perdengarkan sikap kebangsatan sekor cina mempersoalkan peruntukkan membina Masjid dan Surau.... Satu lagi sesi biadap menghina ISLAM oleh kelompok yang di"lesen"kan oleh umat islam yang bernama ANWAR IBRAHIM,HADI AWANG,NIK AZIZ dan Kuncu-kuncunya.

Apa kata kita wahai MELAYU ?!!!

Sedih, Bila Tun Dr.Mahathir mempertahankan modul Biro Tata Negara BTN. Ada pulak MELAYU yang bernama NAZRI AZIZ menuduh TUN.Dr.Mahathir sebagai Racist @ Perkauman.. Soalnya..BOLEH KE ???

Kenapa NAZRI AZIZ ni seakan terlalu berdendam dengan TUN Mahathir ? Hanya Dia yang tahu... tapi setahu kita NAZRI AZIZ dah dilantik memegang jawatan kabinet sejak dari era Tun Mahathir memegang tampuk kerajaan dulu.. Ni ibarat kacang lupakan kulit lah ni..tapi harus diingat...tuduhan Racis @ Perkauman MELAYU terhadap Tun Mahathir ini adalah keterlaluan !! Ia ibarat menyediakan senjata untuk membunuh MELAYU !!!

Soalnya salahkah setiap individu MELAYU menjadi Racist@perkauman terhadap bangsa MELAYU ? Kalau salah...NAZRI NAK JADI APA ? APA PERJUANGAN NAZRI DALAM UMNO ?

Kepada Bangsaku MELAYU...Berhentilah jadi "MELAYU YANG MENGHENTAM MELAYU".. Cukuplah Kita dah ada musuh sedang menyediakan "KUBURAN' untuk MELAYU seperti ANWAR IBRAHIM,NIK AZIZ,HADI,ZAID IBRAHIM dan segelintir kuncu-kuncunya...
Jangan kita tambah bilangan itu.

MELAYU tidak mungkin akan terkubur dibumi bertuah ini jika kita semua bersatu. Biarlah ANWAR mengali sedalam mana kuburan itu, akhirnya ia hanya untuk dirinya sendiri.
MELAYU jangan lupa daratan dan lupa fakta. BUMI MALAYSIA INI MILIK MELAYU DULUHIDUP MELAYU !!!

Isnin, 14 Disember 2009

Pertandingan KARA-OKE Suka-suka sempena tahun baru 2010

UMNO cawangan Cahaya Putera akan menganjurkan pertandingan KARA-OKE suka-suka sempena sambutan tahun baru 2010.
Pertandingan ini akan diadakan dengan kerjasama ROHA CAFE Yong Peng.
Pertandingan akan dilangsungkan pada 25 dan 26 Disember 2009 ini bertempat di
ROHA CAFE Yong Peng (Tepian Sungai Sedi berhampiran Tol Yong Peng Selatan):

SYARAT PERTANDINGAN:

<> Pertandingan ini terbuka kepada peminat-peminat KARA-OKE sekitar Yong Peng dan dalam parlimen Ayer Hitam.
<> Dua Kategory dipertandingankan iaitu:
i. BALADA ROCK DAN POP
ii. POP YEH_YEH (60 AN)
<> Bayaran Penyertaan hanya RM 15.00 setiap peserta untuk satu kategori hendaklah disertakan bersama borang Penyertaan. Borang Penyertaan yang tiada disertakan wang penyertaan tidak akan diterima.
<> Borang Penyertaan boleh Didapati di ROHA CAFE Yong Peng atau TUN CAFE Yong Peng.
<> TARIKH TUTUP PENYERTAAN 22/12/2009 selewat-lewatnya jam 12 malam.
<> UNDIAN Giliran dan tarikh persembahan akan di adakan pada 23/12/2009 jam 9.00 Malam di ROHA CAFE Yong Peng.
<> Seorang peserta BOLEH menyertai kedua-dua Kategory dengan syarat mengemukakan dua borang penyertaan bersama dua bayaran berasingan (Rm 15 setiap Kategory).
<> Keputusan Undian adalah MUKTAMAD.
<> Tarikh Pertandingan pada 25 dan 26 / 12/ 2009 bermula jam 9.00 Malam.
<> KEPUTUSAN HAKIM/PENGADIL ADALAH MUKTAMAD.

LAIN-LAIN MAKLUMAT:

<> Penganjur tidak akan menanggung segala perbelanjaan pengangkutan bagi peserta dan penonton.
<> Pihak Penganjur juga tidak menanggung kos makanan dan minuman yang di pesan para peserta dan penonton.Makan dan minum peserta dan penonton adalah tangunggan sendiri.
<> Pihak penganjur juga tidak bertanggungjawab diatas segala kemalangan atau kecederaan peserta dan penonton dan sebarang kehilangan hartabenda peserta dan penonton sebelum atau semasa atau sesudah pertandingan berlangsung.


HADIAH_HADIAH:

KEDUA_DUA KATEGORY: (

JOHAN : Wang Tunai RM 100 + Piala Iringan + Hamper
NAIB JOHAN : Wang Tunai RM 60 + Piala Iringan
KETIGA : Wang Tunai RM 40 + Piala Iringan
KE 4, 5 & 6: Piala Iringan.

Rabu, 9 Disember 2009

NAZRI..kot nak jadi hero jangan lukai orang UMNO/Melayu !

Kenyataan Nazri Aziz yang mahu merombak modul BTN amat tidak disenangi.

Sebagai seorang pemimpin UMNO yang selama ini mendapat tempat dan kedudukan atas kepercayaan parti tidak seharusnya bertindak sembrono hingga melukai parti dan bangsa melayu. Kot ite pun kalau nak jadi juara jangan lah sanggup melukai bangsanya. Nazri ni pernah ikuti kurusus BTN ke tidak ?
Apa jahanamnya kenyataan beliau yang mengakui modul BTN seolah-olah bersifat perkauman ?
Nak tanya ni..mana ada kursus BTN yang menganjurkan pedertanya membenci kaum-kaum lain.
Ni lah kalau jadi panglima perang yang hanya pandai mengarah tapi tak berani kemedan perang.
Awak tu beruntung jadi menteri..bukan lah bagus sangat..
Dah lah tak berani bertanding MKT, nak cari jalan mudah harap dilantik..dah tu dapat jadi menteri..
ehh..nak geletek orang UMNO pulak..

Piiraah...dah kurang ajar pulak dengan negarawan macam Tun Mahathir..ni dah kira biadap !
Tun Mahathir tu bagi pendapat tak usah tukar modul BTN..Yang ada tu dah bagus dah..
memang bagus pun..kalau tak bagus takkan pembangkang takut..
Eh..tak pasal-pasal lanyak Tun Mahathir dan tuduh Tun Mahathir mengamal perkauman pulak..biadap sungguh...perangai sebiji macam pembangkang..menteri apa ni..!!

Adalah lebih baik Nazri berhenti aje jadi menteri..anda tak layak lah bro..!
Jaga anak kamu yang gambarnya terpampang di internet dengan lagak-lagak tak elok dan sumbang tu..

ANWAR IBRAHIM memang musuh negara..

Anwar Ibrahim sekali lagi membuktikan bahawa beliau adalah musuh negara sebenar. Perjuangan politiknya selama ini hanyalah untuk kepentingan peribadi dan menunjukkan kerakusan seorang manusia yang terlalu n berkuasa.

Manusia yang sanggup mengkhianati bangsanya sendiri. Lebih percaya kepada bangsa dan kuasa asing daripada bangsanya sendiri. Baru-baru ini Anwar mahu Australia menjadi pemerhati pilihanraya umum ke 13 sedangkan pilihanraya-pilihanraya yang telah dilalui selama ini di Malaysia terbukti amat demokratik dan sangat telus. Tiada cacat dan celanya sehingga parti pembangkang berjaya menawan beberapa buah negeri dalam pilihanraya umum ke 12.

Sikap Anwar Ibrahim ini jelas membuktikan bahawa beliau sangat tidak percaya akan kemampuan dan kewibawaannya sendiri untuk menang dan menjadi perdana menteri, jawatan yang sangat diidam-idamkannya selama ini.

Tindakan Anwar ini juga jelas beliau sudah terlalu terdesak sehingga beliau rasa andainya tiada bantuan pihak asing maka harapn beliau untuk memenangi kerakusan cita-citanya tidak akan tercapai.

Beliau sedar orang melayu terlalu sedikit yang mempercayai dirinya. Malah, orang-orang PAS yang dudk semeja dengannya juga tidak boleh diharap untuk menyokong beliau untuk menjadi Pedana Menteri walaupun sekiranya Pakatan Pembangkang menang majoriti dalam pilihanraya kelak. Mana mungkin orang PAS sanggup berketuakan Anwar..sesuatu yang amat mustahil !..Anwar sedar akan hakikat ini..
Tinggallah penyokong kaum India yang agak boleh diharapkan Anwar..Tapi beliau sudah nampak sokongan kaum India pula semakin susut dari hari kesehari. Konsep 1 Malaysia yang diilhamkan Perdana Menteri,Datuk Seri Najib sudah menampakkan banyak kebaikan dan kebajikan kepada rakyat keseluruhannya. Kaum India sudah mula beransur-ansur kembali menyokong Barisan nasional, sekali lai Anwar pening kepala..tapi memang Anwar telah menduga bahawa Datuk Seri najib memang mempunyai pembawaan kepimpinan yang baik dan bijak..jadi mahu tidak mahu siapa lagi yang boleh diharapkan Anwar...?

Petunjuk yang ada adalah pihak asing..jadi..Anwar terpaksa menggunakan kaedah lamanya iaitu mendapatkan sepenuh sokongan pihak luar..terutama kuasa barat..

Tapi tiada seorang pun rakyat Malaysia yang harus terperanjat dengan perlakuan Anwar ini..dah memang itulah budaya dan kepercayaanya selama ini..

Rasanya adalah lebih baik Anwar Ibrahim dan keluarganya berhijrah sahaja ke luar negara..ke Australia ke..New Zealand ke..Amerika ke..atau ke Israel sahaja.. Mungkin anwar akan dilayan dengan baik disana..

Ahad, 22 November 2009

Kenali Penyakit PSORIASIS








PSORIASIS.. satu penyakit yang sebenarnya biasa ditemui tetapi tidak dikenali umum.
Penyakit kulit yang seakan-akan kurap. Bertompok-tompoh mengelupas di kulit akibat kelebihan pertumbuhan kulit menjadi seakan bersisik.

Penyakit yang sehingga ini tiada penawar diperolehi oleh pakar-pakar perubatan dunia. Tetapi ia boleh pulih..bagi penulis, pulih dengan kehendak Allah SWT. Namun kebiasaannya ia akan datang kembali.
Namun Psoriasis tidak perlu ditakuti oleh umum kerana tidak berjangkit. Ia juga disahkan oleh pakar-pakar perubatan dari seluruh dunia.

Mengikut perangkaan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Agung Liga Dermatologi Asia, di Malaysia sahaja, satu juta orang menghidapi psoriasis. Penyakit ini juga tidak memilih untuk dihidapi manusia. Tapi kebiasaannya ia akan menyerang seawal usia 15 tahun.
Faktor tidak menjaga kebersihan juga bukan faktor yang boleh dikaitkan dengan serangan penyakit ini.

Kesan penghidap PSORIASIS:

> Kebiasaannya akan mengalami stress dan kemurungan akibat tekanan kewujudan penyakit ini.
> Merendah diri namun terlalu cepat marah.
> Kurang selera makan.
> Mampu ke satu tahap mengalami tekanan emosi yang tinggi.
> Mengalami lemah pada otot terutama kaki pada usia 40-45 tahun.

Apa Semestinya dibuat penghidap PSORIASIS ?

> Banyakkan pergerakan / senamam fizikal.
> Hentikan merokok.
> Tidak perlu terlalu merendah diri bagi mengawal tekanan emosi dan kemurungan.
> Dan yang paling penting JANGAN BERHENTI UNTUK MENDAPATKAN RAWATAN SECARA BERTERUSAN. atau Jangan Berhenti menggunakan ubat-ubatan yang disyorkan oleh pakar perubatan dan farmasi.

UBAT:

> Kebiasaannya di hospital kerajaan kita akan dibekalkan ubatan seperti krim sabun, Krim sapu, Syampoo khas.

> Namun juga boleh mendapatkan ubat yang agak berkesan untuk pengawalan di farmasi-farmasi swasta seperti berikut :
1. Sabun SEBITAR untuk mandian.
2. Krim ROSKEN skinrepair.

Dua ubat diatas adalah disyorkan kepada pesakit disamping dapatkan Syampoo mandian daripada hospital kerajaan.

PUNCA:

Kebanyakan pesakit yang ditemui berkongsi pendapat tidak tahu punca sebenar penyakit ini . Mengikut pengalaman dari rakan-rakan yang mempunyai masaalah psiorasis ini ada 3 jenis psoriasis.

Pertama :
Psoriasis yang kering dan nipis.
Ia bermula tanpa disedari kerana kebiasaannya ia akan bermula di kulit kepala. Kebiasaannya pesakit akan menganggap ianya kelemumur dan dari masa-kesemasa ia mula menebal dan berkeping-keping. Bagaimanapun ia mampu menular kebahagian telinga dan akan menular kelain-lain bahagian badan.
Kebiasaannya ia tidak akan menular dibahagian-bahagian sulit seperti di ketiak dan kemaluan.
Psoriasis jenis ini kering, tidak gatal.
Pesakit tidak perlu takut untuk memakan makanan-makanan yang menjadi ketakutan kepada pesakit kurap atau kayap seperti telur, daging, udang dan lain-lain kecuali SOTONG DAN KACANG TANAH.
Mengikut pengalaman, SOTONG dan KACANG TANAH akan memberi kesan pertambahan keluar keluarnya kulit. Ia akan menjadikan sisik itu menjadi agak tebal. Namun ia mudah tanggal tanpa sebarang luka pada kulit.

Dalam kes psoriasis jenis ini ia kerap hilang , bersih sebersihnya namun kerap kembali semula, namun tidak semestinya ia kembali tumbuh ditempat yang asal.

Kedua:
Psoriasis yang tebal dan basah.
Jenis ini kebiasaannya mula tumbuh dibahagian kepala juga dan akan tumbuh di anggota badan yang lain. Namun ia agak tebal dan menias (Basah). Pesakit yang meghidap Psoriasis jenis ini akan merasa kegatalan disemua tempat yang dijangkiti dan mengakibatkan ianya menais dan berbau.
Psoriasis jenis ini sukar untuk hilang dan kebiasaannya ia kekal. Dengan tidak mengabaikan ubat yang diberikan ia mampu menghalang perebakan secara cepat.

Ketiga:
Psoriasis Hitam.
Psoriasis jenis ini jarang berlaku di bahagian kepala. Kebiasaannya ia berlaku dimana-mana satu anggota badan,kaki atau tangan. Dan Biasanya ia hanya terjadi di satu tempat sahaja. Umpamanya kalau ia berlaku di kaki, maka ia akan menebalkan kulit kesatu tahap sangat tebal. Ia mudah di kopak dan jika dikopak kulit itu ia akan berair dan berbau busuk. Ia akan membesar dalam jangka masa yang amat perlahan. Namun ia tidak mudah untuk hilang atau pulih.

Dalam kes seperti ini pemakanan harus dijaga, makannan seperti Udang, sotong, kacang dan daging lembu harus dielakkan sama-sekali.

Kesimpulan daripada artikel ini adalah untuk mengajak semua pihak agar memahami penyakit ini dengan lebih dekat. Dalam masa sama, adalah difahamkan bahawa penyakit ini adalah penyakit yang seharusnya dikawal penularannya kerana tiada sebarang penawar ditemui oleh pakar perubatan seluruh dunia bagi mengubati PSORIASAIS ini.

Segala permasaalahan bagi penghidap penyakit Psoriasais, pesakit harus mendapatkan rawatan segera di hospital-hospital.

ANWAR oh ANWAR

Penasihat PKR Anwar Ibrahim semakin tertekan sekarang ini. Satu demi satu kebobrokan dirinya terkeluar..seorang demi seorang penyokongnya meninggalkan dirinya.. Kekalahan perjuangan politik peribadinya semakin hari semakin menghampiri orang yang bernama Anwar Ibrahim.

Akibat terlalu tertekan Anwar Ibrahim seperti biasa mahu melindungi hakikat itu dengan mencipta kekeliruan dan cuba mengalih pandangan umum terhadap hakikat titik penamat angan-angan beliau sudah terlihat..semakin hari semakin jelas titik itu..

Maka mahu tidak mahu, Anwar mesti menggunakan senjata yang merupakan strategi terakhir yang ada iaitu menyerang peribadi YAB.Dato' Seri Najib Tun Razak.. Tapi sayang...senjata itu tidak akan mampu untuk Anwar menyelamatkan diri dari dikejar titik penamat karier politiknya. Man mungkin Anwar akan berjaya untuk menghancurkan Dato' Seri Najib ?.. Dasar pentadbiran, Konsep 1 Malaysia, Kerajaan Penyayang dan yang lebih manis rakyat dapat melihat bertapa Perdana Menteri Kita YAB Dato' Seri Najib seorang yang amat tenang,bijak dan kemanisan yang keluar dari bibirnya dicrasai oleh segenap lapisan Rakyat.. Dalam tempoh kurang setahun rakyat sudah dapat merasai kemanisan dan nikmat dari kepimpinan Dato' Seri Najib. Cuba kita bayangkan tempoh sepenggal...dua penggal..dan seterusnya..

Anwar oh Anwar.. seorang demi seorang penyokong kanan anda lari meninggalkan kamu.. Siapa tak kenal Ezam ? Yang sanggup menunggu tangga di kediaman Anwar semasa kempen reformasi Anwar dahulu..sanggup lari meninggalkan keluarga, sanggup dipenjara semata-mata percaya akan perjuangan palsu kamu.. Sapa tak kenal Lokman Nor Adam ? yang sama perjuangannya demi Anwar, sanggup menghumbankan dirinya dlam tahanan kerana Anwar.. Sapa tak kenal Nallakupan..'taukey' nombor ekor (Magnum Corporation) yang membuat pengakuan memberi Anwar wang RM60 juta ?.. Sapa tak kenal Anuar saari, bekas setuausaha sulit Anwar dulu yang telah mendedahkan Anwar memberi saham-saham kepada Azmin Ali berjumlah rm 8 juta semasa Anwar menjadi menteri keewangan dulu ? Oooh....rupanya ANWAR yang selama ini kononnya menuduh tanpa bukti pimpinan Barisan Nasional sebagai perasuah ruapanya Anwar sendiri adalah "BAPAK PERASUAH NO 1".. Siapa tak kenal Jeffrey Kitingan yang tiba-tiba meletak jawatan sebagai Naib Presiden PKR..

Hari ini, krisis demi krisis kepimpinan PKR bertimpa-timpa..Semuanya hanya kerana satu sebab..HILANG KEPERCAYAAN KEPADA ANWAR IBRAHIM...

Tinggal lah yang benggap-benggap macam Khalid Ibrahim bukan di depan, tapi di belakang Anwar.. Kenapa benggap ? Manakan tidak, Seorang Menteri Besar yang berkelulusan Ekonomi menjadikan Anwar yang tak ada ijazah Ekonomi jadi Guru Ekonomi kepada seorang pemegang ijazah Ekonomi (khalid Ibrahim) !!! Ape tu...?..Kelakar..

Sorang lagi yang setia sangat adalah Azmin Ali...Kenal sape Azmin Ali ?.. Alaa.. yang bininya bernama Shamsidar tu.. Shamsidar yang dulu kononnya ada dot dot dot dgn Anwar tu...Ermmm...sindri pikir laa...

Apa pun Anwar masih berjalan walaupun sedang merangkak..dia sedang merangkak kedepan..malangnya 'titik penamat' itu pun sedang berlari menuju kearahnya...
Kita tunggu wisel penamatnya...

Program SUBUR bukti kerajaan BN sayangi rakyat

Program Subsidi Beras untuk Rakyat SUBUR yang akan dilaksanakan diawal disember 2009 ini merupakan satu lagi bukti bahawa kerajaan Barisan Nasional adalah sebuah kerajaan yang bukan sahaja prihatin terhadap masaalah dan kebajikan rakyat, malah ia lebih tepat di berikan gelaran KERAJAAN SAYANG RAKYAT.

Sudah menjadi satu kenyataan dan terbukti betapa kerajaan pimpinan parti Barisan Nasional tidak boleh lagi dibandingkan dengan lain-lain kerajaan dari parti-parti lain di Malaysia ini. Jauh sekali untuk dibandingkan dengan kerajaan 'angan-angan' yang dicipta oleh pakatan pembangkang DAP,PKR dan PAS.

Bukti didepan mata rakyat bagaimana sadisnya rakyat di Pulau Pinang yang mengizinkan DAP memerintah negeri itu..dengan pelbagai isu dan masaalah rakyat berlaku termasuk yang terbaru isu Kampong Buah Pala. Bagaimana tidak bijak dan gagalnya kerajaan PKR Selangor memerintah dengan isu-isu panas 'kepala babi',kuil hindu,ustaz ashari dan yang paling tidak masuk akal perlantikan Anwar sebagai penasihat ekonomi kerajaan Selangor..?!.. Bagaimana Menteri Besar Kelantan pimpinan 'Tok Guru Nyayok' Nik Aziz yang melantik menantu kesayangannya sebagai ketua eksukutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan PMBK.. MEMALUKAN...

Program SUBUR akan memberi manafaat kepada rakyat yang berpendapatan rendah ini tidak mudah untuk dilaksanakan oleh sebarangan kerajaan termasuk negara-negara maju.

Sudah terang segala-galanya...Rakyat yang tidak mahu mengakui kibajaksanaan dan kebaikan kerajaan Barisan Nasional adalah mereka yang malang..

Terima kasih kepada Kerajaan Barisan nasional dibawah pimpinan YAB.Dato' Seri Najib Tun Razak..

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT NURIYATI-ALI


UMNO cawangan Cahaya Putera mengucapkan selamat Pengantin Baru kepada Cik.Nuriyati Md ithnin dan pasangan pilihannya Sdr. Ali yang telah melangsungkan perkahwinan pada 15 November 2009 di kediaman ayahndanya di Kg. Parit Sikun Laut.Parit Raja.Batu Pahat Johor.

Doa dan harapan agar pasangan ini akan memperolehi kebahagian di alam rumahtangga sepanjang hayat, dimurahkan rezeki dan dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah. Amin..

Juga diharapkan agar perjuangan untuk Agama, Bangsa dan Negara akan terus bersemarak.
Hidup UMNO !

Rabu, 4 November 2009

ANWAR PERLU SIAP UNTUK KUBURKAN AGENDA POLITIK PERIBADI

Anwar Ibrahim mulai sekarang sudah boleh bersiap sedia untuk menguburkan agenda politik peribadinya. Rentetan masaalah pimpinan PKR yang berlaku dalam parti kelamkabut ini dengan perletakan jawatan pemimpin -pemimpinnya meletakkan Anwar dalam keadaan yang amat tidak selesa ketika ini. Rakyat pula sudah semakin hari semakin melupakan dan tidak mahu mengambil perhatian dalam isu-isu yang dibangkitkan oleh pemimpin parti-parti pembangkang yang diketuai Anwar. Rakyat sudah muak dengan isu dan kerenah serta perlakuan pemimpin pembangkang. Sitausi riuh rendah yang sengaja dibuat oleh puak-puak ini sudah tidak lagi menarik perhatian penyokong mereka sendiri. Perasaan jemu dan mual mula dirasai oleh penyokong mereka. Anugerah akal yang dikurniakan Allah kepada penyokong mereka telah mula digunakan mengikut kehendak Illahi, langsung menjadikan penyokong Anwar diperlihatkan akan kenyataan hakiki bahawa agenda perjuangan yang pada awalnya disangka untuk kepentingan rakyat sudah tersasar dan sebenarnya adalah untuk memenuhi hasrat dan cita-cita peribadi Anwar Ibrahim semata-mata.

Lakonan retorik Anwar Ibarhim telah di hidu dan sudah sampai masanya Anwar bersiap sedia menerima hakikat perjuangan untuk memenuhi cita-cita peribadinya mustahil untuk dicapai.

Entah apa agaknya yang sedang difikirkan lagi selepas ini. Lakonan bagaimana lagi mampu untuk Anwar lakonkan untuk menipu penyokongnya.

Rasanya, Anwar tidak akan mampu menipu rakyat lagi... Jadi adalah lebih baik Anwar mengabadikan cita-cita peribadinya dalam kamus hidupnya.

Hadapi kenyataan bahawa beliau harus menghadapi kes liwatnya di mahkamah.
ANWAR !!!KUBURKAN SAHAJA CITA-CITA KAMU UNTUK MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA.

Negara dan Bumi Bertuah bernama MALAYSIA ini tidak mampu menerima untuk dipimpin oleh seorang yang tidak bermoral dan berkepentingan peribadi seperti anda.

Kepada Rakyat Malaysia semua, Ayuh...! Kita terus memakmurkan negara kita dibawah satu payung yang bernama BARISAN NASIONAL berteraskan modul Negara Islam yang Adil dan terbaik dalam konsep 1 MALAYSIA....rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.

Jumaat, 31 Julai 2009

YONG PENG PESAT MEMBANGUN













Bandar Yong Peng yang terletak di kawasan Parlimen Ayer Hitam terus pesat membangun.
Kewujudan banyak tamam-taman perumahan menjadikan bilangan penduduk yang mendiami bandar Yong Peng terus meningkat.

Begitu juga barisan premis kedai dan pusat perniagaan yang memberikan banyak peluang perniagaan boleh direbut oleh penduduk.

Yong Peng juga terkenal dengan bandar pusat pengumpulan buah-buahan tempatan. Banyak premis-premis pengumpulan buah-buahan tempatan ada di bandar ini, dimana buah-buahan tersebut diekport ke luar negara terutama ke Singapura.
Bandar Yong Peng juga terkenal dengan gerai-gerai menjual durian bermutu di tepi-tepi jalan apabila musim tiba raja buah-buahan itu.

Kemudahan perbankkan juga amat luas dimana banyak institusi bank dibuka di bandar ini seperti Maybank, RHB, AgroBank, BSN, AmBank, Hong Leong Bank, EonBank dan Bank Rakyat ada di bandar ini.

Yong Peng yang diwakil ahli dewan undangan negeri (DUN) dan wakil Parlimen Barisan Nasional akan terus maju dengan pembangunan rancak yang tidak akan behenti.
Ini semua dapat dilaksanakan kerana rakyat di kawasan ini memilih kerajaan Barisan Nasional yang bertanggungjawab.

ADUN Yong Peng diwakili daripada parti MCA iaitu Puan Lim Kee Moi, manakala Parlimen juga diwakili MCA iaitu Dr.Ir.Wee Ka Siong.

Kedua-dua pemimpin ini walaupun dari parti MCA tetapi tidak pernah membelakangkan kepentingan kaum Melayu dan India disisni.

Puan Lim Kee Moi yang masuk penggal kedua menjadi ADUN begitu mengambil berat terhadap keperluan dan kebajikan orang Melayu dan India. Beliau tidak pernah jemu untuk terus mendekati pengundi-pengundi Yong Peng dengan pelbagai program yang diatur.

Begitu juga ahli Parlimen Ayer Hitam, Dr.Ir.Wee Ka Siong yang juga Ketua Pergerakan Pemuda MCA Kebangsaan dan Timbalan Menteri Pelajaran.

Kedua-dua pemimpin ini juga sentiasa memberikan kerjasama erat kepada kepimpinan UMNO Bahagian Ayer Hitam yang diketuai YB.SamsolBari Bin Jamali yang juga ADUN Semarang.

Dengan kewibawaan wakil-wakil rakyat dalam Parlimen Ayer Hitam ini, adalah diyakini Barisan Nasional akan dapat terus mempertahankan kerusi DUN Yong Peng ini dengan cemerlang. Begitu juga dengan kerusi DUN Semarang dan Parlimen Ayer Hitam.

Rakyat akan terus memberikan kepercayaan kepada wakil-wakil rakyat dan parti Barisan Nasional untuk terus memacu pembangunan dan mencipta kecemerlangan negara.

BRAVO...BARISAN NASIONAL !!!

Selasa, 28 Julai 2009

PENEROKA GIGIH MENCARI MASADEPAN: Kebanyakkan bekas pekerja estet.















Peneroka tanah kerajaan di sebelah flcra Sungai Sepuluh, Paloh Kluang Johor berharap pihak kerajaan dapat meluluskan permohonan mereka untuk memiliki tanah.

Mereka yang kebanyakkannya adalah bekas pekerja estet sekitar Paloh berharap ada sesuatu yang mereka perolehi dan ditinggalkan untuk anak-cucu mereka.

Seorang pserta, En. Md Zan bekas pekerja ladang Paloh mendakwa, 2 ekar tanah yang mereka ushakan setiap seorang amat dihargai dan akan diusahakan sebaik mungkin agar anak-anak nya dapat ditinggalkan sesuatu.
Sebagi pekerja estet yang mengerah keringat dan peluh kepada ladang selama berpuluh tahun, tiada satu pun yang pihak majikan berikan sebagai ganjaran atas kudrat yang ditumpahkan kepada majikan. Kini harapan hanya terletak di tangan kerajaan. Simpati daripada kerajaan negeri amat diharapkan. Beliau yang ketika ini berusia 62 tahun berharap kerajaan negeri dibawah pimpinan yab.Datuk Abdul Ghani Othman perihatin terhadap harapan mereka semua.
Kerajaan Barisan NAsional memang diakui sebuah kerajan yang prihatin. Hanya 2 ekar setiap seorang menandakan kami tidak lokek dan ingin bersama nikmati rahmat kebajikan kerajaan.

Seorang peserta lagi, En. Samad Jantan yang juga bekas pekerja estet Bukit Paloh berharap kawasan itu akan dapat menjadi prerkampongan tersusun orang melayu satu hari nanti. InsyaAllah, jika kerajaan mengurniakan tanah ini, kami akan jadikan tanah ini sebuah perkampongan yang indah dan tersusun.

Seorang peserta lagi, yang dikenali dengan panggilan Wak saring berharap penerokaan tanah seluas 2 ekar setiap seorang ini dilluluskan kerajaan segera. Beliau yang berpuluh tahun bekerja sebagai buruh estet di Ladang Landak, paloh begitu teruja untuk menjadikan tanah seluas 2 ekar itu sesuatu yang berharga kurniaan kerajaan negeri. Beliau ingin membuat rumah disitu seandainya kerajaan meluluskan permohonan mereka. Beliau kini masih lagi tinggal tinggal di Ladang Landak menumpang bersama-anak yang bekerja diladang tersebut.

Kalau tak tinggal dirumah anak di ladang ini, saya nak tinggal dimana lagi, tapi sampai bila saya nak menumpang di estet ini, kata Wak Saring yang telah mencecah usia lebih 70 tahun.

Beginilah nasib Pekerja estet, walau berpuluh tahun mengerah kudrat untuk majikan, akhirnya mereka akan terbiar..siapa lagi kalau bukan kerajaan yang mampu memberikan harapan kepada mereka.
Kita percaya, kerajaan Barisan Nasional adalah sebuiah kerajaan yang adil lagi prihatin.

Kita berdoa agar usaha dan harapan peneroka=peneroka tersebut kan diberkati Allah dan segera mendapat kelulusan kerajaan. Amin...

BENARKAH TEO BENG HOCK DIBUNUH ?.. Kalau benar siapa pembunuhnmya ?

Baru-baru ini negara digemparkan dengan berita penemuan mayat pembantu khas kepada seorang EXCO selangor daripada parti DAP.
Mayat mendiang Teo Beng Hock ditemui dibawah bangunan SPRM selangor.
Teo Beng Hock sebelumnya hadir ke pejabat SPRM selangor untuk memberikan kerjasam kepada siastan SPRM atas dakwaan berlakunya penyalahgunaan kuasa (Wang Kerajaan Negeri) oleh wakil-wakil rakyat DAP selangor.

Namun bila sahaj penumuan mayat mendiang Beng Hock dilapurkan..pihak pembanmgkang termasuk Anwar Ibrahim berasa amat seronok untuk terus mengeluakan kenyataan seolah-olah Teoh Beng Hock telah dibunuh angkara pihak kerajaan.

Anwar yang sedang melalui saat-saat getir menghadapi perbicaraan atas dakwaan membontot bekas pecacainya mengambil kesempatan yang seolah-olah dinanti untuk mengalih pandangan dan perhatian rakyat terhadap kes perbicaraannya.

Tak sempat mengucapkan takziah kepada keluarga mendiang Teoh Beng Hock, serangan dituju trerus kepada SPRM dan kerajaan.

Dengkinya Anwar ni terhadap kerajaan terutama UMNO memang lah tidak boleh disorok lagi. Tapi membuat tuduhan secara melulu satu perkara yang terkeji yang biasa dibuat Anwar. Tapi apa nak pelik setakat keji... Yang jijik pun dia sapu...

Berbalik kepada kematian Teoh Beng Hock. Tuduhan-tuduhan liar daripada pihak pembangkang terhadap SPRM dan kerajaan terlalu jahat. Niat nya amat jahat sekali.

Pembangkang sepatutnya bersimpati tetapi perkara simpati hanya menjadi perkara kedua selepas kesempatan ini dijadikan peluru untuk menembak kerajaan dan SPRM. Ini menunjukkan pembangkang tidak menghormati mendiang.
Pembangkang hanya mengambil kredit atas kematian Teoh memnyerang kerajaan untuk kepentingan parti mereka.

Rakyat harus sedar beberapa perkara isu kematian Teoh Beng Hock ini.

1. Teoh Beng Hockadalah saksi dan orang yang telah memberikan kerjasama kepada SPRM dalam isu dakwaan penyalahguanaan kuasa atau penyalahguanaan wang kerajaan negeri oleh wakil-wakil rakyat DAP selangor.

2. Teoh Beng Hocktelah disiasat sehingga jam 3.30 pagi pada malam hari sebelum penemuan mayatnya. dan mendiang telah diarah balik oleh SPRM selepas memeri keterangan. tetapi difahamkan mendiang tidak mahu pulang pada waktu itu.

3. Maklumat mengatakan Teoh Beng Hock masih ada di ruang pejabat SPRM pada jam 6 Pagi tersebut. Ini bermaksud, mendiang masih hidup sehingga jam 6 pagi ( siang }.

4. Tunang mendiang didapati telah mengandung 2 bulan sekarang.

5. Kewujudan laman blog misteri "t4tbh.blogspot.com" yang mendedahkan bukti-bukti penyalahgunaan wang kerajaan oleh ADUN-ADUN DAP.

Kesemua butir-butir diatas secara langsung menolak andaian dan dakwaan bahawa SPRM dan kerajaan membunuh Teoh Beng Hock !!!

Mengapa harus seorang yang memberikan kerjasama kepada SPRM dan mempunyai maklumat tentang penyelewengan dibunuh oleh SPRM dan kerajaan.

Kita lihat fakta ini pula.

1. Mana mungkin seorang yang memberikan kerjasama kepada SPRM dalam penyiasatan dibinuh oleh SPRM sendiri.

2. Mana ada pembunuh yang membunuh seseorang meletakkan mayat orang yang dibunuh di rumah pembunuh.

3. Kenapa Teoh Beng Hock tidak mahu pulang selepas selesai memberi keterangan. Adakah Dia takut ?.. Kalau takut, Takut kepada siapa ? kalau takut kepada SPRM kenapa dia seolah berlindung malam itu di pejabat SPRM ? Bukankah ada kemungkinan dia menjadikan pejabat SPRM sebagai tempat untuk berlindung sehingga hari siang ?. Jadi mendiang takut siapa ?.

4. Siapa sebenarnya musuh mendiang Teoh Beng Hock ? SPRM , gangster atau DAP...?
Jawapan yang pasti tentulah DAP yang sepatutnya menjadi musuh kepada mendiang, bukan SPRM !!

Jadi siapa yang harus dituduh bunuh Teoh Beng Hock kalau benar dia dibunuh ? SPRMK atau DAP...

Fikirlah sendiri...

Isnin, 27 Julai 2009

PAS mengikut telunjuk DAP bukan merujuk Al-Quran.


Hakikat Parti PAS yang selama ini mendakwa menjadikan Al-Quran dan Hadis sebagai rujukan perjuangannya sudah tidak lagi boleh di banggakan oleh pengikut dan penyokongnya.

Ini kerana setelah mengetuai beberapa pemerintahan kerajaan negeri selepas pilihanraya umum 2008 lalu, PAS lebih banyak tunduk dan mengikut telunjuk parti DAP. Tiada yang boleh dibanggakan lagi, setiap kali pemimpin mereka membuat kenyataan jika disangkal oleh pemimpin DAP, segera pemimpin PAS akan mengubah nada kenyataan mereka.
PAS terlalu takut dengan kelantangan pemimpin DAP terutama KARPAL SINGH dan LIM KIT SIANG.
Kita semua tahu, Karpal Singh tidak pernah berundur selangkahpun dengan prinsipnya menolak sebuah negara islam di Malaysia. Ini bermaksud Karpal tidak sekali-kali akan merestui perjuangan PAS untuk membentuk sebuah pemerintahan Islam sepertimana yang dilaung-laungkan PAS selama ini.
Jadi, bagaimana mungkin perjuangan asal PAS ini dapat terlaksana kalau mereka sanggup bekerjasama dengan DAP ?. Parti yang jelas menolak islam.

Lebih teruk lagi PAS yang mengatakan tidak mahu bekerjasama dengan UMNO memilih DAP sebagai rakan perjuangan. Satu keputusan yang bertentangan dengan kehendak islam itu sendiri.
Sepatutnya PAS terutama pemimpinnya mencari jalan berusaha bagaimana untuk bekerjasama dengan UMNO yang selama ini berjuang memungkinkan agama islam berada dipuncak perjuangan. Kepentingan islam terletak dipuncak perjuangan UMNO. Mengapa PAS tidak mahu bekerjasama dengan UMNO. Selama ini hukum Al-Quran dijadikan alasan untuk tidak mahu bersama UMNO sedangkan UMNO adalah sebuah parti dominan bangsa melayu dan orang islam, tetapi kini PAS sanggup bekerjasama denga DAP yang terang-terangan menolak islam.

Orang melayu terutama penyokong PAS seharusnya memikirkan apa sebenarnya tujuan dan matlamat pemimpin yang mereka sanjung selama ini.
Masih belum terlambat untuk semua penyokong PAS untuk berubah sikap dan berfikir secara rasional. Wajarkah mereka terus menyokong PAS yang bersekutu dengan DAP yang menolak Islam secara terang-terangan.
Penyokong PAS dipelawa dengan tangan terbuka parti UMNO, sertai UMNO dan sokong perjuangan UMNO yang membela bangsa Agama Islam.

Kita lihatlah, kurang apa yang UMNO buat untuk bangsa Melayu dan Agama islam.
Bercakap tentang islam masih kurangkah perjuangan UMNO kepada ketinggian martabat agama islam selama ini?.
Apa yang UMNO tidak buat dan kurang islam?
Universiti Islam AntaraBangsa UIA,
Pusat Islam,
Jabatan ASgama Islam,
Universiti Sains Islam Malaysia USIM,
Institut Kemajuan Islam Malaysia IKIM,
Institut Latihan Islam Malaysia ILIM,
dan macam-macam lagi kelebihan untuk kepentingan islam.

Adakah UMNO yang sebegini wajar ditolak ?

Terfikirkah anda wahai penyokong PAS semua andainya negara ini diperintah oleh pakatan pembangkang yang terdiri daripada parti PAS, PKR dan DAP akan terwujud semua yang disebutkan diatas ?

UMNO memang bekerjasama dengan parti bukan Islam MCA, MIC dan lain-lain. Tetapi kerjasama yang terbina sejak awal ini mampu kita perolehi apa yang kita ada untuk kepentingan islam hari ini.
Walaupun MCA, MCA dan parti-parti lain bukan orang islam tetapi mereka tidak pernah menolak islam. Mereka tidak pernah marah kepada UMNO kerana berpegang teguh kepada janji dan persepakatan yang dibentuk dalam Barisan Nasional.

Cuba tanya kepada PAS, Persepakatan seumapama Barisan Nasional kah yang telah dibentuk oleh PAS.PKR dan DAP ?
Atau mampukah mereka membentuk persepakatan seumpama Barisan nasional ?
Jawapannya semua mahluk Allah dalam Malaysia ni tahu... MUSTAHIL...
Jadi kemana sepatutnnya arah penyokong PAS hari ini ?
Ayuh...
Sertai lah UMNO..

InsyaAllah, Bangsa Melayu dan Agama Islam akan terus terbela bersama UMNO dan Barisan Nasional.

Kepada orang bukan Islam, jangan bimbang, Bangsa , kepercayaan dan agama anda tidak seincipun akan diganggu gugat oleh UMNO.

PERSIDANGAN PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN AYER HITAM 2009












Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ayer Hitam telah berjaya menyelesaikan tanggungjawabnya mengadakan persidangan Tahunannya pada 26 Julai 2009.

Persidangan yang diadakan di Dewan Muafakat Semarang, Parit Semarang itu buat julung kalinya diadakan pada sebelah malam.

Persidangan kali ini dirasmikan oleh EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Sdr. Lokman Noor Bin Adam.

Turut hadir dalam persidangan tersebut YB. Datuk Samsol Bari Bin Jamali, Ketua UMNO Bahagian Ayer Hitam.

Ketua Pergerakan Pemuda Bahagian, Sdr. Fadil Bin Muskon dalam ucapannya mengatakan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian komited dan akan terus memastikan Pergerakan Pemuda bahagian bergerak untuk mendekati pemuda-pemuda dan warga muda bagi memastikan UMNO dan Barisan Nasional mencapai kecemerlangan kemenangan dalam pilihanraya akan datang. Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada UMNO Bahagian dibawah pimpinan YB.Datuk SambolBari yang sentiasa memberikan kerjasama dan sokongan padu kepada pergerakan Pemuda.

Sdr. Fadil yang juga Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor berkata, Pergerakan Pemuda akan terus berusaha memastikan warga belia akan menyertai UMNO dan seterusnya gerakan untuk memastikan setiap pemuda melayu mendaftar sebagai pemilih bagi memastikan UMNO dan Barisan Nasional memenangi pilihanraya-pilihanraya yang akan datang.

Kekuatan 700.000 ahli pergerakan Pemuda tidak akan bermakna jika mereka tidak mendaftar sebagai pemilih. Sehubungan itu gerakan mendaftarkan mereka akan di laksanakan dengan berkesan.
Kesemua Ketua Pemuda cawangan=cawangan juga diminta memberikan komitmen dan usaha kuat bagi memastikan pemuda akar umbi dicawangan masing-masing didaftarkan sebagai pemilih.

Tahniah kepada Pergerakan Pemuda Bahagian dan semua perwakilan.

Ahad, 26 Julai 2009

PERSIDANGAN PUTERI UMNO BAHAGIAN AYER HITAM 2009

26/07/2009: Persidangan Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Ayer Hitam telah diadakan pada pagi ini bertempat di dewan Muafakat Semarang, Parit Semarang, Ayer Hitam. Persidangan telah dirasmikan oleh YB.Datuk SamsolBari Bin Jamali, Ketua UMNO bahagian Ayer Hitam yang juga ADUN Semarang. Persidangan telah dihadiri seramai 78 perwakilan daripada 28 cawangan puteri dalam bahagian Ayer Hitam. SATU USUL TELAH DIBAHAS DAN DILULUSKAN : Usul Yang dibawa oleh Pergerakan Puteri UMNO Bahagan itu dibentangkan oleh Cik. Siti Ailieza Binti Ahmad, Naib Ketua Puteri UMNO Bahagian Ayer Hitam. Usul tersebut berkaitan dengan draf cadangan pindaan Perlembagaan UMNO. Usul tersebut telah disokong oleh perwakilan daripada cawangan Parit Nipah Darat dan Parit Sonto diluluskan sebulat suara. Apa yang menarik perhatian dalam persidangan pagi ini adalah kepetahan seorang pensyarah muda dari Puteri cawangan Ayer Hitam. Ucapan yang bersahaja, jujur dan memberikan pandangan dan idea yang bernas daripada perwakilan muda ini membuktikan bahawa Puteri UMNO mampu melahirkan pemimpin-pemimpin muda yang berkerjaya profesional dan matang. Tahniah kepada semua perwakilan Puteri cawangan-cawangan dan pimpinan Puteri UMNO bahagian Ayer hitam dibawah pimpinan Cik.Nuriyati Md Ithnin.
video