BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT

"Inilah Sumpah Sepenuh Rela Darah Dan Nyawa........."

Ahad, 22 November 2009

ANWAR oh ANWAR

Penasihat PKR Anwar Ibrahim semakin tertekan sekarang ini. Satu demi satu kebobrokan dirinya terkeluar..seorang demi seorang penyokongnya meninggalkan dirinya.. Kekalahan perjuangan politik peribadinya semakin hari semakin menghampiri orang yang bernama Anwar Ibrahim.

Akibat terlalu tertekan Anwar Ibrahim seperti biasa mahu melindungi hakikat itu dengan mencipta kekeliruan dan cuba mengalih pandangan umum terhadap hakikat titik penamat angan-angan beliau sudah terlihat..semakin hari semakin jelas titik itu..

Maka mahu tidak mahu, Anwar mesti menggunakan senjata yang merupakan strategi terakhir yang ada iaitu menyerang peribadi YAB.Dato' Seri Najib Tun Razak.. Tapi sayang...senjata itu tidak akan mampu untuk Anwar menyelamatkan diri dari dikejar titik penamat karier politiknya. Man mungkin Anwar akan berjaya untuk menghancurkan Dato' Seri Najib ?.. Dasar pentadbiran, Konsep 1 Malaysia, Kerajaan Penyayang dan yang lebih manis rakyat dapat melihat bertapa Perdana Menteri Kita YAB Dato' Seri Najib seorang yang amat tenang,bijak dan kemanisan yang keluar dari bibirnya dicrasai oleh segenap lapisan Rakyat.. Dalam tempoh kurang setahun rakyat sudah dapat merasai kemanisan dan nikmat dari kepimpinan Dato' Seri Najib. Cuba kita bayangkan tempoh sepenggal...dua penggal..dan seterusnya..

Anwar oh Anwar.. seorang demi seorang penyokong kanan anda lari meninggalkan kamu.. Siapa tak kenal Ezam ? Yang sanggup menunggu tangga di kediaman Anwar semasa kempen reformasi Anwar dahulu..sanggup lari meninggalkan keluarga, sanggup dipenjara semata-mata percaya akan perjuangan palsu kamu.. Sapa tak kenal Lokman Nor Adam ? yang sama perjuangannya demi Anwar, sanggup menghumbankan dirinya dlam tahanan kerana Anwar.. Sapa tak kenal Nallakupan..'taukey' nombor ekor (Magnum Corporation) yang membuat pengakuan memberi Anwar wang RM60 juta ?.. Sapa tak kenal Anuar saari, bekas setuausaha sulit Anwar dulu yang telah mendedahkan Anwar memberi saham-saham kepada Azmin Ali berjumlah rm 8 juta semasa Anwar menjadi menteri keewangan dulu ? Oooh....rupanya ANWAR yang selama ini kononnya menuduh tanpa bukti pimpinan Barisan Nasional sebagai perasuah ruapanya Anwar sendiri adalah "BAPAK PERASUAH NO 1".. Siapa tak kenal Jeffrey Kitingan yang tiba-tiba meletak jawatan sebagai Naib Presiden PKR..

Hari ini, krisis demi krisis kepimpinan PKR bertimpa-timpa..Semuanya hanya kerana satu sebab..HILANG KEPERCAYAAN KEPADA ANWAR IBRAHIM...

Tinggal lah yang benggap-benggap macam Khalid Ibrahim bukan di depan, tapi di belakang Anwar.. Kenapa benggap ? Manakan tidak, Seorang Menteri Besar yang berkelulusan Ekonomi menjadikan Anwar yang tak ada ijazah Ekonomi jadi Guru Ekonomi kepada seorang pemegang ijazah Ekonomi (khalid Ibrahim) !!! Ape tu...?..Kelakar..

Sorang lagi yang setia sangat adalah Azmin Ali...Kenal sape Azmin Ali ?.. Alaa.. yang bininya bernama Shamsidar tu.. Shamsidar yang dulu kononnya ada dot dot dot dgn Anwar tu...Ermmm...sindri pikir laa...

Apa pun Anwar masih berjalan walaupun sedang merangkak..dia sedang merangkak kedepan..malangnya 'titik penamat' itu pun sedang berlari menuju kearahnya...
Kita tunggu wisel penamatnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan