BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT

"Inilah Sumpah Sepenuh Rela Darah Dan Nyawa........."

Selasa, 28 Disember 2010

Imam Jalil sambut menantu 3 orang sekali pada Ahad, 9 January 2011






Imam Surau Taman Mewah,Yong Peng, Johor, Jalil Majid akan mengadakan majlis menyambut menantu 3 orang sekali pada 9 hb January 2011. Majlis akan diadakan di kediaman beliau di N0 10,Jalan Mewah 9, Taman Mewah, Yong Peng.
Tiga orang anak pasangan Jalil Majid dan Normah Mohidin ini semua lelaki iaitu Sdr. Mohd.Ghzahalyi Jalil. Mohd Hanafi Jalil dan Mohd Yazid Jalil.

Sebelum ini Majlis Perkahwinan dan akad nikah diadakan berasingan dirumah pengantin perempuan berselang seminggu dalam bulan Disember.

Kita doakan semoga Majlis menyambut menantu ini akan berlangsung meriah dan kita ucapkan selamat pengantin Baru kepada ketiga-tiga pasangan mempelai tersebut.

TAHNIAH kepada Imam Jalil dan keluarga.

Isnin, 27 Disember 2010

Tahniah Pasukan Bolasepak Negara: Kembalikan Kegemilangan Bolasepak Negara..

Kejayaan

Pasukan Bolasepak Kebangsaan membenam pasukan Indonesia malam tadi dengan pukulan 3-0 cukup membanggakan negara. Kita berharap kemenangan ini akan terus berlanjutan dalam perlawanan akhir pusingan kedua di Indonesia nanti bagi memastikan piala berprestij peringkat asia tenggara ini akan mampu dibawa pulang ke Kuala Lumpur.

Kecemerlangan pasukan kebangsaan dalam Sukan Sea lepas telah dibuktikan bukan kerana nasib semata-mata. Kemenangan demi kemenangan sudah mula diraih dengan semangat juang yang tinggi daripada semua pemain kebangsaan. Kita dapat lihat keberanian dan keyakinan pemain-pemain begitu tinggi. Seolah-olah tiada batas rasa gerun dengan pasukan lawan. Ini lah yang kita harapkan akan berterusan agar kegemilangan di era 80 an pasukan negara akan dapat dikembalikan.

Rakyat amat lama sudah menanti saat ini dan sudah pasti ia akan menjadi satu kebanggaan kerana bolasepak adalah sukan paling berprestij dan berpengaruh didunia.

Kita percaya dengan kecemerlangan berterusan pasukan negara, penyokong dan peminat sukan nombor satu ini akan kembali memenuhi ruang-ruang tempat duduk stadium apabila pasukan kebangsaan beraksi.

Semasa perlawanan antara pasukan negara dgn Vietnam di separuh akhir sebelum ini di Bukit Jalil, saya dapati anak-anak muda diawal lagi sudah berarak kestadium Bukit Jalil dengan ragam yang begitu membanggakan. Degan pakaian jersi hitam kuning disetiap sudut laluan kestadium. Saya begitu terkesan bahawa mereka begitu bersemangat untuk menyokong pasukan negara bagi memenangi perlawanan. Alhamdulillah ia direalisasikan oleh pemain negara.

malm ini sekali lagi dibuktikan Pasukan Bolesepak negara sudah mendapat sentuhan untuk menjadi salah satu pasukan yang digeruni diperingkat antarabangsa.

Tahniah kepada semua pemain,pegawai dan penyokong setia..
MALAYSIA SENTIASA BOLEH....!!!

Jumaat, 24 Disember 2010

1 Malaysia Racun pembunuh cita-cita Anwar dan Pakatan Rakyat



Tindakan kerajaan Pakatan Rakyat selangor mengeluarkan arahan mengharamkan penggunaan logo 1 Malaysia adalah satu bukti nyata selama ini Pakatan rakyat memang bermain dengan retorik pembohongan besar terhadap rakyat. bagaimana gagasan 1 Malaysia yang nyata merupakan satu idea penyatuan dan perpaduan rakyat ditolak Pakatan Rakyat.

Selama ini suara mereka mendendangkan slogan Samarata-samarasa...
Kita tahu slogan itu tidak mungkin dapat dilaksanakan ketika ini dan mereka juga tahu, tetapi untuk menipu rakyat dengan dakyah tidaak logik itu mereka nyayikan untuk membawa rakyat kearah kehancuran perpaduan yang sekian lama terbina.

Kini gagasan 1 Malaysia yang dicipta untuk kesinambungan perpaduan rakyat berbilang bangsa ini ditolak Pakatan Rakyat. Ini menunjukkan bahawa apa yang mereka laungkan selama ini adalah pembohongan semata-mata. Bukti Pakatan Rakyat yang di ketuai Anwar Ibrahim pembohong nombor wahid dalam negara ini.

Apa yang jelas hari ini.. Pakatan Rakyat amat takut dengan slogan dan gagasan yang tercipta dan sedang bergerak menuju destinasi kejayaan. Rakyat berbilang kaum dan agama di negara ini semakin hari semakin dapat menerima malah menyokong usaha kejayaan konsep gagasan 1 malayssia ini.

Terkedu dan terpukul dengan penerimaan rakyat terhadap 1 Malysia ini, maka Pakatan Rakyat menganggap 1 Malaysia bakal menghancurkan cita-cita mereka. Anwar Ibrahim adalah orang yang paling takut dengan kejayaan 1 Malaysia kerana sudah terbayang dihadapan mata cita-cita untuk menjadi perdana menteri sudah semakin kabur dan hampir terkubur..

Kepada Rakyat Malaysia semua..
Ayuh kita menyokong 1 Malaysia
untuk kesinambungan negara Malaysia
negara perpaduan yang aman,makmur,maju dan sejahtera.

Hidup 1 Malaysia...!!!

jom ke felda



KARNIVAL JOM KE FELDA yang dianjurkan oleh Pertubuhan Usahawan Generasi Felda Malaysia (PUGFM) telah berakhir bagi sesi tahun 2010 di Felda Pertam, Bera Pahang pada 16 hingga 19hb Disember yang lalu.

Karnival yang diisi dengan pelbagai jualan,acara,persembahan,konsert hiburan mendapat sambutan menggalakkan daripada warga felda setempat dan harus disokong oleh semua pihak yang terlibat terutama bagi pihak felda itu sendiri.

Apa yang saya lihat,Karnival tersebut tidak semata-mata berunsur perniagaan tetapi pelbagai pengisian yang boleh dipuji seperti pengisian program Forum Agama,pertandingan Azan, lawatan serta sumbangan kepada warga emas dan kurang upaya juga diutamakan.

Acara sukan rakyat dan acara-acara berbentuk pertandingan yang disertai oleh warga felda menyerukan dan memeriahkan lagi suasana. Disamping itu gelagat dan telatah artis pelawak-pelawak daripada kumpulan raja lawak seperti "Mie" dan "Taukey" serta rakan-rakan memberikan kita satu suasana yang amat menceriakan.

Program juga diisi dengan konsert hiburan oleh artis-artis tanahair yang dibawa oleh Muzik FM. Ini memberikan peluang kepada warga felda menyaksikan sendiri kehebatan persembahan artis tanahair dari dekat.

Di edisi akhir Kaarnival JOM KE FELDA 2010 di felda Pertam itu saya dapatai wakil-wakil rakyat kawasan itu turut sama hadir bermesra dengan rakyat. Ini memberikan peluang wakil rakyat bertemu dan bersua dengan rakyat secara langsung tanpa protokol bersesuaian dengan konsep rakyat didahulukan. Sekalung Tahniah kepada wakil rakyat yang terlibat di Pertam.

Tahniah Kepada PUGFM yang menganjurkan Karnival JOM KE FELDA ini terutama kepada En.Hafizan Hassaan selaku Timbalan Presiden PUGFM yang juga Pengarah Projek PUGFM-Jom Ke Felda yang merupakan orang kuat bagi memastikan setiap edisi karnival yang diadakan berjaya dengan cemerlang. Juga termasuk krew-krew mereka.

Semoga pihak Felda akan terus memberikan kerjasama dalam merealisasikan usaha murni PUGFM ini di edisi 2011 yang dujangka bermula pada bulan February 2011.

Isnin, 20 Disember 2010

KAPIR HARBI HARAMJADAH ANTI MELAYU....

HARAMJADAH sekor di PP ni tak abis-abis dengan provokasinya menyakiti hati orang Melayu. Kesialan tertinggi kapir harbi ini semakin hari semakin menjadi-jadi....
Bangsat yang tak reti di untung hidup dalam TANAH MELAYU mampu kecap kemewahan tanpa diganggu-gugat oleh bangsa empunya negara bertuah bernama Malaysia...bangsa apa yang empunya negara TANAH MELAYU yang sekarang ini bernama MALAYSIA atau lebih tepat lagi "MELAYUSIA"..? Sudah tentu bangsa MELAYU...

Bangsat itu patut bersyukur dan berterima kasih kepada bangsa MELAYU kerana selama ini dia masih lagi panjang umurnya,sihat,kayaraya dan mampu pulak jadi Ketua Menteri...!!!
Bayangkan jika Si Jahanam ni tinggal di negara lain, Indonesia misalnya...
Huhuhu...memang kena salai la jawapnya towkey Babi ni...

Hoi ....
Ini Negara Melayu laaaa....!!!!!!!!!!!!!!

Utusan Malaysia Online - Berita Utama

Jumaat, 17 Disember 2010

Usaha "Sis Dieda" disokong: Jangan Pinggirkan Anak Muda




Saya bersama Sis Dieda dan kumpulan bermotor KL di satu pertemuan di Ampang 16/12/2010

Andainya anak-anak muda sering didampingi pemimpin setempat atau mereka yang lebih dewasa sudah tentu mereka akan menjadi pewaris bangsa yang amat bernilai untuk negara ini. Hendaknya kita terutama pemimpin-pemimpin atau warga yang lebih dewasa jangan mudah meletakkan gulungan seperti mat-mat motosikal mahupun mereka-mereka yang melepak di pusat-pusat beli-belah dan seumpamanya sebagai kelompok yang dipandang hina dan sentiasa diperkecilkan serta dipinggirkan. 

Kita tidak menolak perlakuan sumbang harus kita tentang habis-habisan namun dalam masa yang sama apakah kita pasti pendekatan yang kita gunakan selama ini berkesan memastikan ia tidak berlaku, bagaimana untuk kita menarik perhatian gulungan muda ini agar menolak perlakuan yang tidak bermoral atau sumbang.
Kita mungkin sekadar mengiklankan dalam media massa mahupun banner-banner namun adakah ia cukup berkesan.

Dalam hal ini saya tertarik dengan pendekatan Dieda Shaharudin atau lebih dikenali dengan gelaran "Sis D"..
Saya sedia mendekati Sis Dieda dan mendapati beliau mempunyai jiwa penyayang terhadap anak-anak bangsanya. Dengan mendekati gulungan ini dan sentiasa memberikan sokongan moral saya dapati gulungan ini berasa dihargai dan dalam masa sama mampu menjadi kumpulan yang mempunyai moraliti tinggi dan berhemah.
Seharusnya pendekatan Sis Dieda ini dijadikan contoh terbaik kepada kelompok pimpinan muda mengikuti jejak langkah Sis Dieda.
Langkah dan aktiviti yang diatursusun seharusnya disokong oleh pihak-pihak yang berkenaan terutama dari pihak kerajaan.
Dalam masa sama insyaAllah gulungan anak muda ini akan dapat disatukan menjadi kelompok muda yang berhemah dan mengerti erti kehidupan sebenar sebelum melangkah ke alam kedewasaan yang penuh dengan tanggungjawab terhadap persekitaran hidup.

Tahniah kepada Sis Dieda..Saya sokongan perjuangan anda...!!!


Ahad, 12 Disember 2010

Bertaubatlah ABANG AZMIN - Ummi Hafilda

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali diminta bertubat oleh adik kandungnya sendiri...

Sebagai seorang adik yang sudah pasti mengenali antara satu sama lain adalah menjadi sesuatu yang harus kita dan semua rakyat berfikir secara rasional pemohonan seorang adik kepada abangnya.
Kalau dah adik sendiri minta Azmin bertaubat dan kambali ke pangkal jalan..rasanya ia cukup jelas buat kita semua memahami. Dan Azmin Ali.....segera lah bertaubat dan hormatilah kemahuan adik kamu itu.
Kasih sayang seorang adik itu jangan di perlekeh..jauh daripada itu pula permohonan ini dibuat atas kesedran dan keinsafan untuk menyelamatkan rakyat dan negara.
Kalau bukan kerana kasih dan sayangnya Ummi terhadap Abangnya Azmin tidak mungkin permintaan ini dibuat..

Kita nak lihat apa reaksi Azmin dengan permohonan adiknya Ummi Hafilda. Daan kita nak tengok juga reaksi penyokong PKR dan yang paling kita nak dengar reaksi PENASIHAT SEUMUR HIDUP parti PKR sang Anwar Ibrahim.

Dalam permintaan sama, Ummi juga mahu Anwar dan Wan Azizah segera bertaubat...
Kita tunggu apa reaksi Azmin, Anwar dan Wan Azizah...
Bersyukurlah Azmin adik mu mahu memberi nasihat yang membawa kepada kebaikan kamu dan negara.
BERTAUBAT LAH........!!!!

Sabtu, 11 Disember 2010

Selamat Kembali Dari Menjadi Tetamu Allah Kepada Pemimpin UMNO Bahagian Ayer Hitam dan Jemaah Haji dari seluruh negara

Cahaya Putera mengucapkan selamat kembali ke tanahair kepada pimpinan UMNO Bahagian Ayer Hitam yang terdiri daripada YB.Datuk Hj SamsolBari Bin Jamali (Ketua UMNO Bahagian), Sdr.Hj Mohd.Kamal Bin Harun (Timbalan Kertua UMNO bahagian) dan Pn Hjh Rahemah Binti Idris (Ketua UMNO Baagian) bersama pasangan masing-masing pada 4 Disember yang lalu.

Kita Berdoa agar ibadat Haji yang mereka laksanakan akan diterima Allah Subhanallah Taala dan mendapat haji yang mabrur.

Kesempatan ini juga diucapkan dengan ucapan selamat kembali ketanahair juga kepada semua jemaah haji dari kawasan Parlimen Ayer Hitam khususnya dan Seluruh Negara.
Semoga Ibadat mereka semua diterima Allah SWT...

Amin....

16 September : Anwar pembohong?

Jumaat, 10 Disember 2010

Tak Habis-habis NAZRI jadi "penyial" UMNO...



Ni sekor Menteri yang tak penah buat kerja untuk jaga UMNO sekali lagi menyakiti hati orang Melayu..
Apahal dengan bangkong sorang ni.
Hei..kami kat bawah ni bagai nak rentung betulkan akal dan fikiran orang Melayu agar terus mempercayai perjuangan UMNO. Menyakinkan UMNO terus memastikan bangsa ini dan negara ini adalah sebuah negara yang berdaulat, bangsa Melayu adalah Bangsa yang tidak boleh disanggah sewenang-wenangnya. Perjuangan UMNO adalah kebanggaan Bangsa Melayu.

Tapi Nazri banggang ni tak pernah putus asa betul untuk menyusahkann kita ye...
Dari dulu aku dah cakap si poyo ni adalah pengkhianat UMNO macam Zaid Ibrahim jugak. Tapi takde yang nak pecaya,
Nah sekarang ni dengan bangganya dia berjumpa dengan "sakat BabiWEE" ni kat parlimen siap pakai sarong kepala macam Parlimen ni bapak dia punye.
Jumpa menteri pulak tu...Siallll..
Aku yang 25 tahun bekerja panjat tiang,panjat pokok, menjerit,bertumbuk semata-mata memperjuang dan mempertahankan UMNO nak jumpa menteri pun payah..
Sialan "babiWee" ni senang-senang je jumpa menteri..Hebat betul lah dia ye.

Aku masih ingat dua bulan lalu aku nak jumpa MP aku, kena pakai kemas, pakai kot,walhal aku orang kampong mana ada kot,,terpakse pinjam kot hanya semata-mata nak jumpa MP aku di parlimen..Ni pejuang ni yang selama ni pertahankan parlimen milik Kerajaan BN..

Baruah babiWee ni g jumpa Menterileh pakai sarong kepala pulak macam samseng..
Sakitnya ati aku...

lagi satu, aku baru-baru ni ada mesej Facebook dgn Menteri pasal nak tolong seorang anakbuah yang perlukan bantuan untuk permohonan kad pengenalan anaknya.
Menteri jawab sila jumpa dengan pegawai dia. Aku mintak lah no telefon pegawai khas dia dan mungkin boleh jumpa semasa perhimpunan Agong UMNO lalu di PWTC. Kebetulan tahun ni aku salah seorang perwakilan. Jawab pun tidak.

Kita ni nak jumpa menteri bukan nak mintak harta karun, nak tolong orang bawah pun payah..
Pengkhianat negara nak jumpa sonang-sonang aje..Patut ke..

Harap pak menteri jangan lah pilih kasih..

Kalau orang macamm aku ni walau tak kaya, lau datang KL pun naik bas sambutlah kehadiran kami. Layan lah kami walau sebentar...
Kami jaga anda, kami sayang anda, kami sayang parti kami dan negara kami..
Maka sayangilah kami...Berilah kami masa sedikit..

Maaf lah tulisan ni agak panas..tapi yang membakar siapa..!!?

Maaf maaf maaf...

MIM: Ostad Mulut Celupar, Malu Tersipu Bercerai Madu.

MIM: Ostad Mulut Celupar, Malu Tersipu Bercerai Madu.

Selasa, 1 Jun 2010

Kemuncak Program UMNO JUARA RAKYAT Zon Kangkar Baharu Meriah

video

Kemuncak Program UMNO JUARA RAKYAT Zon Kangkar Baharu berlangsung dengan meriah pada 29 Mei 2010 di perkarangan Balairaya Kampong Melayu kangkar Baharu. Program yang dihadiri lebih 400 orang itu turut dimeriahkan dengan kehadiran ketiga-tiga wakil rakyat dalam Parlimen Ayer Hitam. YB.Datuk SamsolBari Bin jamali, Ketua UMNO BAhagian Ayer Hitam telah menyempurnakan perasmian program tersebut.

YB.Datuk Dr Wee Ka Siong, Ahli parlimen Ayer Hitam yang juga Timbalan Menteri Pelajaran dan YB. Puan Lim Kee Mooi ADUN Yong Peng turut menyerikan majlis bermesra dengan kepimpinan akar umbi dan rakyat di kawasan Kangkar baharu. Tahniah kepada Semua yang menjayakan majlis tersebut. Seramai 7 Orang ahli Veteran UMNO dalam Zon Kangkar baharu telah terpilih dan menerima anugerah TOKOH VETERAN UMNO ZON Kangkat Baharu.
Mereka menerima cenderahati dan Sijil penghargaan daripada YB.Datuk SamsolBari Bin Jamali.

YB.Datuk Dr Wee Ka Siong dan YB Puan Lim Kee Mooi juga telah menyampaikan hadiah-hadiah kepada pemenang-pemenang acara sukan dan karnival masakan dan gubahan yang telah dijalankan sebelum ini.

Majlis yang dinamakan Jamuan Mesra 1 Malaysia juga dihadiri pimpinan MCA dan Gerakan kawasan Kangkar Baru. Seramai 7 orang ahli veteran UMNO dari cawangan-cawangan da HiduP UMNO, Hidup BN, Selamat Malaysia...

Wujud 2 TPM: Anwar muflis idea

Cadangan Anwar Ibrahim untuk mewujudkan dua jawatan TPM seandainya pakatan pembangkang menerajui kerajaan adalah cadangan seorang yang telah kehabisan modal dan buntu akal untuk menjaja diri demi kepentingan politik peribadi.
Dah muflis idea macamana nak dapatkan pengaruh dari kaum Cina maka idea "JUAL SELIPAR BURUK" ini dijadikan modal.
Anwar tahu dan sedar orang melayu berterusan meninggalkan beliau kerana kebanyakkan orang Melayu sudah tahu temberang dan kelentong beliau. Mahu tak mahu Anwar mencari idea mempopularkan dirinya kepada kaum Cina walaupun bermodalkan idea gobloknya.

Orang Cina tidaklah terlalu bodoh untuk ditipu wahai Anwar. Sesungguhnya Orang Cina juga beransur meninggalkan Anwar. Sampai bila dan sebanyak mana mereka boleh terus-terusan di tipu dengan janji kosong Anwar..

Kesiannye Anwar...

Taubatlah wahai ANWAR !!!

Khamis, 27 Mei 2010

JAMUAN MESRA 1 MALAYSIA - Kemuncak Program JUARA RAKYAT UMNO Zon Kangkar Baharu

UMNO Cawangan-cawangan dalam Zon kangkar Baharu dalam Bahagian ayer Hitam akan mengadakan majlis JAMUAN MESRA 1 MALAYSIA sebagai acara kemuncak Program-Program Juara Rakyat yang telah dijalankan sebelum ini.

Majlis itu akan berlangsung pada 29 Mei 2010 (Sabtu)jam 9.00 Malam di perkarangan Balairaya Kampong Melayu Kangkar baharu, Yong Peng.
Majlis akan dirasmikan olah YB. Datuk Samsol Bari Bin Jamali, Ketua UMNO bahagian Ayer Hitam yang juga ADUN Semarang.

Turut hadir sama pada majlis tersebut ialah YB Ahli Parlimen Ayer Hitam yang juga Timbalan Menteri pelajaran Datuk Dr. Wee Ka Siong dan ADUN Yong Peng, Puan Lim Kee Mooi.

Selain Jamuan, pelbagai acara sampingan daiadakan termasuk Pendaftaran Keahlian UMNO dan SPR, Penyampain anugerah Tokoh-tokoh Veteren UMNO cawangan-cawangan dalam Zon Kangkar Baharu,Penyampaian hadiah-hadiah pertandingan Bolasepak.Sepak Takraw, Bolajaring,karnival masakan dan gubahan.
Turut mengisi program tersebut diadakan acara Cabutan bertuah dan karaOke suka-suka.

MIC harus Pecat Anak Samy Vellu dan Ketua Pemuda


MIC seharusnya bertanggungjawab sepenuhnya mengambil tindakan keatas anak Presiden parti itu Veell Paari dan Ketua Pemudanya T.Mohan atas keanggkuhan dan kebiadapannya terhadap UMNO.
Kebiadapan dua orang kuat MIC ini sudah keterlaluan dan MIC jangan bersikap double standard dalam mengambil tindakan terhadap ahlinya.
Kalau Naib Ketua Pemudanya boleh dianggap melakukan kesalahan yang besar dan dipecat sebelum dihadapkan ke lembaga disiplin hanya kerana mendesak Samy Velu meletakkan jawatan secepat mungkin.

Kesalahan Vell Paari dan T.Mohan jauh lebih besar. Maka sewajarnya orang yang biadap seperti ini dihumban keluar dari parti MIC. Mereka harus sedar mereka berdua ini bukan saja dalam parti MIC tetapi mereka juga berada dalam Barisan Nasional. Orang seperti T.Mohan dan Vell Paari ini hanya layak duduk bersama pemimpin-pemimpin pembangkang. Mereka boleh BERAMBUS dari parti Barisan Nasional.

T. Mohan juga diingatkan jangan cuba nak mengugut untuk mengkaji kedudukan MIC dalam Barisan Nasional. Anda tidak perlu mengkaji tetapi anda dipersilakan BERAMBUS dari Barisan Nasional.

Kita percaya akar umbi kaum india akan kembali menyokong parti-parti lain berasaskan kaum india dalam yang ada dalam Barisan Nasional jika MIC Berambus dari Barisan Nasional.
Sebenarnya kaum india sudah muak dengan pimpinan Samy Velu, Jadi jika Samy Velu dan kuncu-kuncunya tidak ada dalam Barisan nasional maka orang india akan kembali menyokong Barisan Nasional kerana mereka sedar dan tahu hakikat sebenar bagaimana kaum india mendapat peluang dan ruang untuk hidup dalam kesejahteraan dan merebut peluang kejayaan dalam semua bidang di dalam negara ini.

Jadi..tunggu apa lagi..?

MIC PECAT dua ekor sang biadap ini atau lebih baik MIC keluar daripada Barisan Nasional sahaja.

Selasa, 25 Mei 2010

S Vell Paari jangan biadap !.. SEGERA MINTA MAAF PADA UMNO !!

Anak Presiden MIC jangan nak bersikap biadap dengan menuduh UMNO sebagai penyebab kemerosotan pencapaian Barisan Nasional dalam pilihanraya umum 2008 lalu.
Tuduhan yang dilemparkan ini hanya dibuat setelah kemunculan puak-puak dalam MIC yang sudah berani mempertikaikan secara terbuka kehendak mereka agar Datuk Seri S.Samy Velu meletakkan jawatan segera.

Kehendak ahli-ahli MIC ini sebenarnya bukan perkara baru, ia sebenarnya telah lama berlaku sebelum pilihanraya umum 2008 lagi. Vall Paari jangan cuba menafikan kenyataan ini. Jangan perasan lah yang anda mendapat sokongan akar umbi daripada kaum India.
Kita tahu,..Tapi UMNO tidak pernah mahu untuk campur tangan dalam urusan dalaman parti komponen lain termasuklah MIC.
Tuduhan keterlaluan hingga menganggap UMNO sebagai dalang membunuh politik Samy Vellu adalah keterlaluan.

Hei Vall Paari, orang india sudah lama muak dengan lu punya bapak laa, tapi UMNO jugak yang backing terus lu punya bapak.
Samy Vellu ada ka, tak ada ke UMNO apa peduli. Takde pasal lah mahu campur MIC punya urusan.
Lagi satu, Vall Paari kena sedar, dia sendiri pun bukan mudah untuk diterima oleh kaum india.Jangan perasan lu macam bagus saja..
Cermin lu punya muka dulu la Vall Paari !

Jangan mahu tunjuk kurang ajar.. Kalau lu ingat lu banyak penyokong dan boleh tuduh UMNO sukahati lu..LU KELUAR DARI BN !!!

Kita nak tengok berapa orang ikut Vall Paari...

Tuduhan Vall Paari yang sudah melampaui batas sebagai rakan ini tidak boleh diterima samasekali dan menuntut Vall Paari segera meminta maaf kepada UMNO atau dia boleh ajak penyokong dia keluar MIC atau parti MIC sendiri keluar BN..
Ramai lagi orang india di Malaysia ini yang sedar dan tahu hakikat bahawa UMNO selama ini telah memberikan segala ruang dan peluang yang tidak mungkin dapat diperolehi kaum india di mana-mana negara lain dalam dunia ini..

ITU ADALAH HAKIKAT DAN REALITY.....
Belajar lah hidup dibumi yang Nyata wahai Vall Paari...

Poooraah...

Isnin, 17 Mei 2010

Persidangan UMNO Cawangan Cahaya Putera.





Persidangan UMNO Cawangan Cahaya Putera telah selesai diadakan di perkarangan rumah En. NorAliudin Paiman di A Division 16 Mei 2010 sejurus selepas Persidangan Sayap-sayap cawangan Wanita,Pemuda dana Puteri bersidang pada petang itu juga.

Persidangan di selaras oleh Ketua UMNO cawangan yang juga AJK UMNO Bahagian., Sdr. Zainudin Mohidin.
Turut hadir pada persidangan AJK Wanita UMNO Bahagian,Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian iaitu Pn. Hjh Sukimah Aziz,Pn.Jamilah,Puan Hanny,Sdr Anif Rizal (Ketua Pemuda Cawangan dan Ketua Penerangan Pemuda Bahagian)),Sdr.Rozi,Cik Siti Ailieza (Naib Ketua Puteri Bahagian).Pn. Maslina Kassim (ketua Penerangan Puteri Bahagian),Pn.Norhafidah (Ketua Puteri Cawangan)
Tahniah kepada semua ahli UMNO cawangan Cahaya Putera.
Perjuangan yang tidak akan berhenti selamanya....

Sebelum itu, Persidangan Cawangan-cawangan UMNO dalam Bahagian Ayer Hitam telah dirasmikan secara berkelompok pada 7 Mei 2010 yang lalu oleh YB>Datuk Hamzah Bin Zainudin, Ahli Majlis Tertinggi.

Keputusan PRK Sibu: SAH... Orang Cina tolak BN !!!

Kekalahan Barisan Nasional dalam Pilihanraya Kecil Parlimen Sibu semalam mengeSAHkan bahawa sebahagian Besar orang Cina tidak menyokong Barisan Nasional lagi.

Dengan keputusan yang menjelaskan senario sebenar politik Malaysia hari ini bahawa Kaum Cina bukan lagi terdiri daripada penyokong Barisan nasional tulin, maka UMNO harus melihat perkara ini secara serius.

Kebanyakkan orang Melayu menyimpan rasa sakit hati bila kerajaan menyalurkan jutaan ringgit untuk kepentingan kaum Cina dalam pilihanraya-pilihanraya kecil yang dilalui. Namun orang Melayu terutama penyokong UMNO bersangka baik kerana sememangnya kita akui akan hak kaum-kaum lain termasuk kaum Cina.

Tapi dengan perkembangan terbaru dari Sibu, Maka UMNO mahu tidak mahu seharusnya tidak terlalu lagi memanjakan kaum Cina berlebihan.
Tidak perlu lagi untuk memberi kelebihan kepada Parti MCA yang jelas gagal menarik kepercayaan kaum cina.
Kepercayaan yang kita berikan kepada kaum Cina hari ini telah dikhianati dengan tidak menyokong Barisan Nasional oleh kaum itu.

Jadi, Berhenti dan cukuplah...
Dah terlalu banyak kita beralah kepada bangsa Cina, parti MCA..tapi kesetiaan mereka sudah hilang..
Cukup...tiada sandiwara lagi yang harus kita tonton daripada kaum ini..

Kita mahu MCA dan kaum Cina buktikan kesetiaan mereka dahulu..
UMNO toidak perlu bimbang, kerana orang Melayu telah mula kembali bertaut dan memberi kepercayaan kepada perjuangan kita. Mereka yang dahulu memihak kepada pembangkang setelah dikelirukan telah kembali sedar dan insaf akan perjuangan suci UMNO untuk membela kepentingan Agama Islam,Bangsa Melayu dan seluruh rakyat dalam negara tercinta bernama Malaysia ini..

Percayalah wahai pemimpin seperjuangan yang berada di puncak..orang Melayu dari hari ke sehari terus berpaut dalam wadah perjuang kita (UMNO). Jadi, jangan lagi kita mengharapkan pihak yang jelas terbukti tidak setia, pandanglah orang Melayu yang membela PERJUANGAN KITA.. Mereka adalah akar umbi MELAYU...

Sambutan ulangtahun UMNO 64 tahun di PWTC







Sambutan ulangtahun UMNO ke 64 tahun diadakan diPWTC dimulakan dengan majlis tahlil. YAB Datuk Seri najib Presiden dan YAB Tan Sri Mahyuddin Yassin beserta pimpinan Majlis Tertinggi UMNO sama-sama bertahlil.
Bacaan Tahlil diketuai oleh Y.Bhg Shahibul Samahah Dao" Noh Gadut.

Isnin, 10 Mei 2010

Selamat Menyambut Ulangtahun UMNO ke 64 tahun



UMNO Cawangan Cahaya Putera mengucapkan Selamat menyambut Ulangtahun UMNO ke 64 tahun pada 11 Mei 2010.

Dengan kedewasaan seusia ini, UMNO sudah cukup matang dalam melangkahi perjuangan mengabdikan diri untuk kepentingan umat melayu,ketinggian martabat agama Islam dan kemakmuran Negara tercita.

UMNO tidak mampu untuk berhenti melangkah gagah lagi mempersonakan bagi memastikan segala nikmat yang diperolehi setiap insan dibumi bertuah Malaysia selama ini di cabut oleh mana-mana pihak.

UMNO yang mengepalai pentadbiran kuasa dan kerajaan harus terus perkasa menempuh segala badai dan gelora yang dicipta oleh pengkhianat-pengkhianat negara.

Bersempena dengan hari ulangtahun UMNO ke 64 tahun ini,...
AYUH BANGSA KU YANG BERNAMA MELAYU, BERSATULAH KITA MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN DAN KUASA YANG MASIH DIGENGGAMAN INI.. JANGAN SESEKALI MEMBIARKAN PUAK-PUAK PENGKHIANAT MENCALAR WALAU SEINCI SEKALIPUN WAJAH UMNO INI...

HIDUP MELAYU ! HIDUP UMNO ! AMAN DAN MAKMUR NEGARA !

Gotong-Royong merentas jalan kampong Melayu River








UMNO bahagian Ayer Hitam bersama-sama membantu penduduk bergotong-royong "merentas dan mengukur" jalan baru kampong Melayu River di Yong Peng pada 9 Mei 2010 lalu.

Program yang diatur penduduk kampong yang selama ini memerlukan jalan perkampongan sendiri itu amat beerti kepada penduduk. AJK UMNO Bahagain Ayer Hitam dan Pemuda yang diketuai Setiausaha UMNO bahagian, Sdr Abd Halid Saat turut terpanggil untuk membantu merealisasikan hasrat penduduk kampong turut sama membantu.

Kita doakan agar hasrat penduduk Kampong Melayu river ini untuk mempunyai jalan Kampong senditi akan tercapai dengan komitmen semua pihak termasuk jabatan terlibat.Selama ini penduduk kampong ini menumpang guna jalan milik Ladang River, Maka ini adalah titik permulaannya bagi melaksanakan cita-cita penduduk kampong. UMNO Bahagian akan sentiasa membantu masyarakat bersesuaian dengan konsep yang di pegangnya UMNO JUARA RAKYAT...

Perasmian Berkelompok Persidangan UMNO cawangan-cawangan Bahagian Ayer Hitam







UMNO Bahagian Ayer Hitam sekali lagi mengadakan majlis Perasmian Berkelompok Persidangan UMNO Cawangan-cawangan dalam Bahagian Ayer Hitam tahun 2010 baru-baru ini didewan Muafakat Semarang, Parit Semarang.

Perasmian telah dilakukan oleh Ahli MT UMNO Malaysia, YB. Datuk Hamzah Zainudin yang juga Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Malaysia.

Seramai lebih 500 pemimpin cawangan-cawangan hadir dalam majlis tersebut. Turut hadir YB. Datuk SamsolBari Jamali, Ketua UMNO bahagian, Timbalan Ketua Bahagian En.Mohd kamal Harun dan Sdr Junaidi Kamari, Naib Ketua UMNO Bahagian.

Konsep 1 Malaysia jangan di ragui.




Konsep 1 Malaysia yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak tidak harus diragui apatah lagi dikelirukan.

Masyarakat harus sedar bahawa matlamat Perdana Menteri yang memperkenalkan konsep itu adalh semata-mata untuk memastikan rakyat berbilang kaum di negara ini mengekalkan perpaduan,keharmonian,kemakmuran sedia ada di negara ini.

Perkara ini dijelaskan oleh Sdr. Abd Halid Saat, Pegawai Hal Ehwal Khas (JASA) parlimen Ayer Hitam semasa membentangkan kertas kerja dalam seminar Keluarga Bahagia anjuran KEMAS Bahagian Pulai baru-baru ini.

Abd Halid menginggatkan kepada peserta bahawa ada pihak yang amat mencemburui konsep 1 Malaysia yang diilhamkan Perdana Menteri ini, dan mereka membuat pelbagai tohmahan malah tuduhan liar yang menyamakan 1 Malaysia sebagai ciplakan konsep 1 Israel. Perbuatan ini amat keterlaluan dan berniat jahat. Maka menjadi tanggungjawab setiap individu rakyat Malaysia mempertahankan konsep yang jelas mendahulukan rakyat bagi m pmencapai kegemilangan.
Sesuailah dengan temanya "1 Malaysia. Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan",ujarnya.

Remaja diingat jangan lari semasa ditahan polis : Ketua Polis Daerah






Remaja dan orang ramai dinasihatkan agar tidak melarikan diri semasa ditahan oleh polis samaada di sekatan jalanraya atau di mana-mana. Nasihat ini diberikan oleh Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Tuan Ibrahim Md Aris dalam satu majlis dailog Polis Bersama Rakyat yang dianjurkan oleh MCA Bahagian Ayer Hitam dan 5 Persatuan Cina baru-baru ini di Restoren Hock Hua,Yong Peng.
Turut Hadir dalam majlis tersebut YB.Dr.Wee Ka Siong Ahli Parlimen Ayer Hitam dan YB.Puan Lim Kee Moi, ADUN Yong Peng.

Nasihat ini diberikan agar seseorang itu tidak disyaki sebagai penjenayah dan mengelakkan sesuatu perkara buruk berlaku akibat tindakan lari dari polis sepertimana kes yang berlaku baru-baru ini di Selangor dimana seorang Remaja mati ditembak polis gara-gara lari daripada ditahan polis.

Polis akan sentiasa bersikap profesional dalam menjalankan tugas, maka masyarakat juga seharusnya tidak perlu takut dengan polis sekiranya mereka bukan penjenayah.

Sementara itu, YB.Dr, Wee Ka Siong menasihatkan ibubapa sentiasa menasihati para remaja agar mengambil lesen memandu dan memakai topi keledar semasa memandu motosikal. Sikap sentiasa mematuhi peraturan akan dapat mengatasi peningkatan bilangan kemalangan yang mungkin boleh kehilangan nyawa orang tersayang. Beliau yang juga Timbalan Menteri Pelajaran meminta ibubapa dan guru agar memastikan pelajar yang menunggang motosikal ke sekolah sentiasa memakai topi keledar semasa menunggang motosikal samaada kesekolah atau kemana-mana.

Ahad, 25 April 2010

Maulidurrasul Taman Mewah

Penduduk Taman Mewah Yong Peng telah mengadakan Majlis MaulidirRasul di Surau Taman Mewah Yong Peng Pada 24 April 2010. Majlis telah dirasmikan Sdr. Abd Halid Bin Saat, setiausaha UMNO Bahagian Ayer Hitam yang mewakili YB>Datuk SamsolBari Bin Jamali. Penceramah undangan pada Majlis tersebut ialah Tn.Hj Mohd. Bungkari Bin Marimun dari bahagian Dakwah Jabatan agama Kluang.

Special Force *Black 15" UBAH Bantu kempen BN Hulu Selangor









UMNO Bahagian Ayer Hitam telah menghantar satu pasukan khas untuk membantu kempen Barisan Nasional di pilihanraya kecil Parlimen Hulu Selangor.
Pasukan yang di gelar *Black 15" telah berkerja dikawasan DUN Batang Kali selama 3 Hari diketuai oleh Sdr. Abd Halid Saat, setiausaha UMNO Bahagian.

Tahniah kepada semua ahli Pasukan "Black 15" yang bekerja bersungguh-sungguh memasang bendera,poster dan mendekati pengundi-pengundi.

Kemenangan Barisan Nasional adalah kemenangan anda semua.
Hidup Barisan Nasional, Barvo UMNO Bahagian Ayer Hitam !!!