BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT

"Inilah Sumpah Sepenuh Rela Darah Dan Nyawa........."

Rabu, 22 Jun 2011

Nasib Melayu di sektor Awam kalau .....

Bagaimanakah nasib anak-anak melayu nanti sekiranya sistem pentadbiran negara disentuh apabila Pakatan Pembangkang berjaya memerntah Malaysia..?
Saya hanya berkata "DISENTUH" sahaj..belum kata "DITUKAR"...!
Kalau disentuh umpamanya sektor pentadbiran awam, umpamanya mereka mengambil pendirian untuk peruntukkan 40 peratus sahaja penjawat jawatan awam kepada orang bukan melayu... Hari ini sektor pentadbiran awan dikuasai lebih 90% orang Melayu.. Nanti kalau dimintanya hanya 40% sahaj kepada orang bukan melayu..camana yek...??
Sedangkan hari ini kita masih lagi terdengar rintihan anak melayu sukar untuk mendapat tempat bertugas di sektor awam/kerajaan kerana tidak ada kekosongan.. Agak-agak dalam tempoh 5 tahun mereka memerintah nanti apa akan kita dengar pulak...?
Sudah barang pasti kita bukan sahaja dengar..malah kita akan melihat anak-anak melayu pegang fail berisi dokumen dan sijil merata-rata dijalanan untuk mencari kerja..
Anak melayu akan merempat dinegara Tanah Melayu..tanah milik bangsa sendiri..Subhanallah..
ANAK MELAYU KENA INGAT...
Hari ini anak mereka tak bekerja pun mereka tetap bergelar "anak Towkey"...esok kalau mereka dah penuh bekerja di sektor kerajaan..mereka adalah kakitangan kerajaan dan masih tetap "Anak Towkey"..!! Anak melayu jadi ape...????

Tu baru satu perkara yg saya Sentuh.. Renungkan lah..
SOKONG UMNO SEJAHTERA MELAYU...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan